piątek

"ARMENIA. Kamienie silniejsze niż człowiek" - fantastyczny album fotograficzny

Armenia - Kamienie silniejsze niż człowiek. Album fotograficzny

W zasadzie nie da się opisać albumu fotograficznego, nawet udostępniając kilka zdjęć w internetowej jakości. Ten album „ARMENIA – Kamienie silniejsze niż człowiek” przygotowany przez księdza Stanisława Pinderę jest po prostu fantastyczny.
Każdy komu Armenia jest jakkolwiek bliska sercu powinien go mieć.
Kosztuje ponad prawie 80 złotych (ja kupiłem w merlinie za 75,0), ale na stronie promocyjnej albumu można go zamówić za 65 złotych. Warto.

Armenia - Kamienie silniejsze niż człowiek. Album fotograficzny

Oto fragment "od autora" ks. Pindery:
"Album niniejszy przywołuje wielkie emocje i pytanie jakie się cisnęło na usta, kiedy po raz pierwszy moje stopy dotknęły armeńskiej ziemi – jakaż ta Armenia jest? Nie przypuszczałem nawet wtedy, że czekają mnie kolejne powroty i wiele spotkań z zamierzchłą przeszłością. To tam dowiedziałem się, że Erewań założono kilkadziesiąt lat przed Rzymem, że to pierwszy chrześcijański kraj na świecie, że ormiańscy mnisi pierwsi przełożyli Biblię, że w obronie chrześcijaństwa Ormianie stoczyli wojnę z Persją w V wieku… […]

W roku 2001 Ormianie obchodzili 1700-lecie przyjęcia chrześcijaństwa. To najstarszy chrześcijański kraj na świecie. 1600 lat temu powstał alfabet ormiański, stworzony przez Masztoca. Słowo pisane i religia służyły zachowaniu narodowej tożsamości. Było to niezwykle potrzebne dla tego kraju, który przelał w swojej obronie tyle krwi, broniąc się przed najeźdźcami. To cud prawdziwy, że ten naród jeszcze żyje…

Pozostaje we mnie niezapomniane wrażenie ze spotkań z ludźmi, których miałem szczęście spotkać na drogach mojego pielgrzymowania z aparatem w ręku, pozostaje wspomnienie urzekającego piękna. Tak, Armenia to piękny kraj chociaż na ogół mało znany. Ale gdy choć trochę pozna się jego piękno, historię, to pewnie tak jak w moim przypadku kusić zacznie swoimi tajemnicami i nakłaniać do zobaczenia na własne oczy tego miejsca, skąd potomkowie Noego, ocalawszy z wód potopu, rozeszli się po całym świecie. Jeśli tym albumem udało mi się wzbudzić głębszą refleksję nad tym krajem, który jest rówieśnikiem najstarszych cywilizacji świata – to włożony trud sowicie się opłacił. […]"
Ks. Stanisław Pindera

Armenia - Kamienie silniejsze niż człowiek. Album fotograficzny

I jeszcze kawałeczek słowa wstępnego, napisanego przez kardynała Grocholewskiego:
"Niech ten album – ukazujący piękno natury i bogactwo wartości duchowych Armenii – będzie wyrazem podziwu dla tego niezwykłego kraju, o którym pisał poeta Hovhannes Tumanyan „lecz ciągle żyjesz, mimo ran wyprostowana, mądra, zamyślona i smutna, ze swoim Bogiem”…
Kardynał Zenon Grocholewski

Zdjęcia pochodzą ze strony promocyjnej albumu: www.armenia-album.pl

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Jako wydawca i dystrybutor hurtowy albumu "ARMENIA. Kamienie silniejsze niż człowiek" serdecznie dziękujemy za zamieszczenie informacji o naszej pozycji wydawniczej. Chętnie nawiążemy szerszą współpracę. Zapraszamy na www.armenia-album.pl lub biuro@armenia-album.pl
Dziękujemy
Evimax Vega - Wyłączny Dystrybutor Albumu